http://coltisorderai.blogspot.ro http://coltisorderai.blogspot.ro http://coltisorderai.blogspot.ro http://coltisorderai.blogspot.ro http://coltisorderai.blogspot.ro http://coltisorderai.blogspot.ro http://coltisorderai.blogspot.ro http://coltisorderai.blogspot.ro
http://coltisorderai.blogspot.ro

BANNERE


EnterClick Toate retetele sunt pe Petitchef autor prezent pe gatesteinteligent Recensamantul Bloggerilor Reprezint Dobrogea in recensamantul Bloggerilor
Icoana brodata cu margele
Retete de mancaruri. Retete culinare.
...... ... Fericiti cei Prigoniti
... http://coltisorderai.blogspot.ro

luni, decembrie 07, 2009

Suntem ceea ce mancam!

Joi 3 iulie 2008

Coralia Popescu
Ziarul Observator Constanta
Alimentele nocive vs. alimente sanatoase.

Pentru a avea o viata sanatoasa, medicii nutritionisti ne recomanda sa uitam de alimentele nocive organismului. Nu numai ca din punct de vedere al continutului nutritional sunt lipsite de valoare, dar, mai mult decat atat, ele va incarca organismul cu toxine.

Potrivit dr. nutritionist Paul Alexandru Moraru, cele mai nocive alimente sunt micii si carnatii prajiti cinci minute, care au 112.679 puncte negative. Aceste alimente sunt urmate de crenvustii fierti, care au 75.836 puncte negative. Friptura de vita se claseaza pe locul trei in clasamentelele nocive ale alimentelor, cu 60.708 puncte negative. Pe locul patru se afla muschiul fript 15 minute, care are 60.000 puncte negative. Locul cinci este detinut de puiul fript 15 minute, cu 58.281 puncte negative. Pe urmatorul loc se afla mult-doritul hamburger, care are 54.866 puncte negative. Pastravul fiert si somonul fript se claseaza pe ultimele locuri, cu 21.383, respectiv 14.973 puncte negative.

Alimente care pot fi consumate fara nici o restrictie
Vestea buna este ca exista si alimente pe care le punem consuma fara nici o restrictie. In topul clasamentului alimentelor antioxidative se afla prunele uscate fara fum, care au 5.770 puncte pozitive. Stafidele se afla pe locul doi, cu 2.830 puncte pozitive, iar afinele, pe locul urmator, cu 2.400 puncte pozitive. Fragii se claseaza pe locul patru, cu 1.540 puncte pozitive, urmate de zmeura, cu 1.220 puncte pozitive. Prunele proaspete sunt si ele in clasamentul alimentelor antioxidative, ocupand locul sase, cu 949 puncte pozitive. Portocalele sunt urmatoarele in clasament, avand 750 puncte. Strugurii si ciresele se claseaza pe ultimele doua locuri, cu 733 puncte pozitive, respectiv 760 puncte pozitive.

De asemenea, in aceasta perioada este bine sa consumam foarte multe legume, deoarece au un rol foarte important pentru o nutritie completa si echilibrata. De exemplu, putem consuma varza, care are 1.770 puncte pozitive, sau spanacul, care are 1.260 de puncte pozitive. Alte legume care pot fi consumate fara nici o problema sunt varza de bruxelles (980 puncte pozitive), broccoli (990 puncte pozitive), sfecla rosie (840 puncte pozitive), ardei gras (710 puncte pozitive), ceapa (450 puncte pozitive) si porumbul (400 puncte pozitive).

Potrivit rapoartelor organizatiilor internationale, mortalitatea in randul populatiei globului, cauzata de consumul alimentelor imbogatite cu substante artificiale, se afla pe locul al treilea, dupa consumul de droguri si medicamente si dupa accidentele de circulatie.