http://coltisorderai.blogspot.ro http://coltisorderai.blogspot.ro http://coltisorderai.blogspot.ro http://coltisorderai.blogspot.ro http://coltisorderai.blogspot.ro http://coltisorderai.blogspot.ro http://coltisorderai.blogspot.ro http://coltisorderai.blogspot.ro
http://coltisorderai.blogspot.ro
aaa

BANNERE


EnterClick Toate retetele sunt pe Petitchef autor prezent pe gatesteinteligent Recensamantul Bloggerilor Reprezint Dobrogea in recensamantul Bloggerilor
Icoana brodata cu margele
Retete de mancaruri. Retete culinare.
...... ... Fericiti cei Prigoniti
... http://coltisorderai.blogspot.ro

vineri, februarie 03, 2017

PSD a vrut sa dea ordonante de urgenta pentru gratiere si modificarea Codului Penal...Ar trebui sa ne reamintim si sa discutam despre faptul ca CCR condusa de Valer Dorneanu numit acolo de PSD a respins sesizarea opozitiei PNL, USR si PMP cu privire la legea de abilitare a Guvernului de a emite ordonante de guvern pe perioada vacantei parlamentare si astfel prin decizia CCR tara a fost in aer. Observ ca acest lucru a ramas neobservat in ultimele zile...Ar trebui sa fie readus in atentia presei si a cetatenilor pentru ca CCR sa judece corect pentru lege si popor si nu pentru Guvernul toxic PSD-ALDE. Avem nevoie de lideri, avem nevoie de oameni care sa ne ajute sa fim perseverenti in protest! NU RENUNTAM!

http://www.hotnews.ro/stiri-esential-21580151-stenograme-dna-care-arata-discutau-hrebenciuc-sova-acum-cativa-ani-amnistie-gratiere-obligatoriu-nu-putem-abrogam-abuzul-serviciu-dar.htm

PNL, USR si PMP au sesizat, vineri 06 ianuarie, Curtea Constitutionala cu privire la legea de abilitare a Guvernului de a emite ordonante de guvern pe perioada vacantei parlamentare. Acestia au sustinut ca actul normativ permite Executivului sa se substituie Legislativului si ca, totodata, legea ar permite Cabinetului Grindeanu sa modifice legi organice prin ordonante simple, ceea ce este contrar Constitutiei. 

PNL si USR au argumentat ca articolul 1, alin. 4 din Constitutie este incalcat pentru ca Guvernul primeste, prin legea de abilitare, competente aparent egale cu puterea legislativa.

"Printr-o astfel de lege de abilitare se evita dezbaterea parlamentara cu privire la necesitatea solutiilor preconizate prin adoptarea ordonantelor, organul reprezentativ suprem al poporului roman fiind evitat", au spus contestatarii actului normativ.

De asemenea, ei arata ca delegarea competentei legislative presupune identificarea exacta a atributiilor Guvernului, pentru ca, altfel, posibilitatea acestuia de a alege in mod discretionar interventiile legislative ar echivala cu transformarea Guvernului in autoritate legiuitoare, concurenta cu Parlamentul.

Autorii au acuzat si faptul ca au fost incalcate termenele regulamentare pentru depunerea amendamentelor, iar parlamentarii opozitiei nu au avut astfel ocazia de a propune modificari.

Al doilea argument de neconstitutionalitate pus pe masa CCR este acela ca legea de abilitare a Guvernului de a emite ordonante ar permite Executivului sa modifice inclusiv legi organice, ceea ce contravine prevederilor constitutionale.

Astfel, PNL, USR si PMP au mentionat ca, potrivit legii de abilitare, Guvernul va avea dreptul sa reglementeze domeniul administratiei publice si dezvoltarii regionale, fara a se preciza foarte clar ce anume din respectivul domeniu. "Norma criticata este neclara, deoarece nu face distinctia intre autoritatile publice centrale care formeaza administratia publica de specialitate si autoritatile administrative autonome. Pe cale de consecinta, exista posibilitatea ca guvernul sa procedeze la modificarea unor reglementari legale cu caracter organic privind autoritatile administrative autonome, actiunea care ar incalca dispozitiile art. 117, alin. (3) din Constitutie", au argumentat ei.

De asemenea, PNL, USR si PMP atrag atentia si asupra faptului ca Guvernul este abilitat sa modifice si legea 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii, care este o lege organica, ceea ce contravine Constitutiei.

Un alt domeniu in care Guvernul este abilitat prin legea adoptata de Parlament sa intervina si care ar presupune modificarea unor legi organice este cel al Educatiei. Astfel, potrivit legii de abilitare, Executivul poate interveni prin ordonante simple pentru reglementarea unor masuri pentru invatamantul preuniversitar, pentru reglementari in domeniul cercetarii stiintifice si invatamantului superior si pentru reglementari privind asigurarea calitatii in invatamantul superior si pentru stimularea si incurajarea studentilor.

"Conform art. 73 alin 3 lit. n) din Constitutie sunt de domeniul legii organice actele normative privind organizarea generala a invatamantului", au sustinut partidele in sesizarea trimisa Curtii Constitutionale.

Nu in ultimul rand, initiatorii sesizarii au transmis ca legea nu a fost corect enuntata din punctul de vedere al rigorii constitutionale.

"Legea privind abilitarea Guvernului de a emite Ordonante nu are un caracter concis, sobru, clar si precis, care sa excluda orice echivoc. Legea cuprinde norme imprecise, cu caracter general, care nu stabilesc cu exactitate masurile legislative delegate", se arata in sesizare.

"Ca atare, fata de cele invederate, solicitam Onoratei Curti sa constate ca Legea privind abilitarea Guvernului de a emite Ordonante, adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 5 ianuarie 2017 este neconstitutionala", au concluzionat acestia.

Amintim ca Parlamentul a adoptat, joi, in procedura de urgenta, proiectul de lege care prevede abilitarea Guvernului de a emite ordonante in timpul vacantei parlamentare, cu 150 de voturi "pentru" si 83 de voturi "impotriva" in Camera Deputatilor si cu 76 de voturi "pentru" si 35 de voturi "impotriva" in Senat.


Curtea Constituţională a respins joi sesizarea PNL-PMP- USR referitoare la Legea de abilitare a guvernului pentru emiterea de ordonanţe în perioada vacanţei parlamentare.


"Am respins obiecţia de neconstituţionalitate ca fiind neîntemeiată. Soluţia este în consensul practicii noastre obişnuite în această materie, dar nu practica ne-a determinat să dăm această soluţie, ci faptul că, într-adevăr, criticile sunt neîntemeiate", a precizat preşedintele CCR Valer Dorneanu.
El a menţionat faptul că aspectele criticate în obiecţia de neconstituţionalitate referitoare la Regulamentul de funcţionare a Camerelor, respectiv nerespectarea unor termene de zile sau ore nu sunt chestiuni de constituţionalitate ori care să le verifice Curtea Constituţională.
"Pentru noi ar fi o o chestiune de neconstituţionalitate prevedere din Regulament care nu asigură o dezbatere sau aplicarea legii şi a Constituţiei în spiritul ei", a adăugat Dorneanu.

sursa hotnews si ziare.com

Niciun comentariu: